No heitetääs nyt kans jokin pikkuinen syväanalyysi levyn biiseistä, kun muutkin kerran ovat niin aivonsa laittaneet peliin..
Zombeja! - Tämähän nyt meni niin, että ekat pari kuuntelemaa olivat vähän WTF-meiningillä ja olin vilpittömästi yllättynyt millaista räimettä sitä olivatkaan saaneet aikaan. Biisissä on mielestäni huikea soolomelodian lopetus.. joka näyttää oleva muutenkin tämän levyn yksi koukuimpia juttuja meikäläiselle. Aina pitää olla jotain spessua vinkunaa. Tykkään biisistä.
Aggressio - Olen rikkonut Irina-koodin!! Pitkän aikaa pohdin missä ihmeessä oon kuullu aggression kertsin kohdat "ennen kuin se taittuu johonkin tyhmään" sekä "tässon kaikki olemukseltaan väärää" ja sitten se vastaus iski. Onhan Irinan "Älä sano mitään" Tonin kynäilemää tuotantoa ja sieltähän se melodia putkahti. Ei nyt siis ihan täysin yksiin mene mutta melkosen läheltä on nyt ammuttu. Aggressio on silti suosikkibiisini tältä levyltä ja alun Amerika-henkinen riffaus on enemmän ku koukku! Voisin kelata pelkästään alun sekunteja kerta toisensa jälkeen, kun on niin kovaa kamaa. Eipä silti.. biisi on hyvä ku mikä!
Kahdesta pahasta molemmat - Itse en oikein lämmennyt tälle biisille tai se on omaan makuuni täysin keskiverto, hieman Ravistettava 2 - fiilis tästä tuli. Itse en ole Ravistettavan suurin ystävä, joten voinee päätellä, että tämä ei osunut..
Yksinkertainen - .. mutta tämä taasen osui sitten ja aivan mielettömän lujaa. Lyriikat on kerrankin leppoisan simppelit (mainitsihan Tonikin biisin olevan yksinkertaisesti levyn suoraviivaisin biisi) mutta tässä on sitä jotain.

Ehkä yksi Apulannan historian koukuimmista woo-o:sta on tässä biisissä.
Toinen Henki - Tässä on lievästi Näkysi muotoinen - vibat tosiaan. Levyn kolmas kova biisi, joka on kovassa kulutuksessa mulla. Ehdottomasti ytimekkyydessään sellainen biisi, jota olis kiva kuulla keikoilla. Mainio sävelkulku tuossa kertsissä!
Ihme - Biisi, joka jätti vähän kylmäksi. Pitäähän toki levyllä olla perinteinen valssi mutta tämä nyt vaan jotenkin meni multa ohi. Ei jaksanut ehkä keskittyä olennaisimpaan. Olihan tuossa ihan näppäriäkin kohtia mutta jotenkin en löytänyt tarttumapintaa.
Paaso - Paasossa on jotenkin niin raivoisa meininki, että meikäläinen tykkää kovin. Toni kuulostaa oikeasti hieman skitsoutuneelta ja vittuuntuneelta, joten ihan kiva välipala, kun miettii minkä biisien välissä tämä tulee. Melkosen väkevä tuo torveilu.
Pihtiote - Pihtarissa on SUPERAWESOME se pienenpieni hento pimputus, joka kuuluu ainakin ensimmäisen säkeistön aikana. Paras yksityiskohta koko albyymiversiossa! Fusk yeah. Oonko muuten myös ihan kujalla vai tarkka korvistani.. vai onko Toni menny äänittämään uudestaan vähintäänkin varoitustarra-kohdan sekä viimeisen kertsin? Vai oliko ne tuollaisia myös sinkautuksella?
NImet ja päivämäärät - Biisi, johon en ole vielä tarkemmin perehtynyt mutta pohja on melkosen kova. Tykkään tuosta "marmorissaan nimemme ja päivämäärät ja kuviot" - kohdasta todella kovaa. Muuten vielä biisi on vähän sulatteluvaiheessa.
Paju - Aika jänskää, että tästä on ainakin joku kriitikko sanonut kuinka biisistä erottaa miten Mira on "oikea laulaja" ja Toni vain pihisee taustalla. Rohkenen olla toista mieltä. Omaan makuuni Tonin suoritus meni huomattavasti paremmin tässä. En ole oikein koskaan Mirasta perustanut, kun Paula on paljona parempi. Mutta kyllä tämä biisi silti toimii jotenkin. Omalle kohdalle vaan menee ohi.
Yhdestoista Marssi - Tästä oli salamoiden chatissa FB:ssa viime yönä hyvä havina, kun alkoi vaan kuvittelemaan tauonneen sodan keväistä aamunkoittoa. Vahvasti sellainen tunnelma, mielikuva melkein muovautuu itsestään biisin kulkiessa. Loppuu mielestäni jopa liiankin varhain!
Vääryyttä!!1! - On vääryyttä. Potkii. Mitä sitä analysoimaan.