Pakko tulla avautumaan Provinssista, koska se pyörii mielessä edelleen.
Tää oli mun 12. Provinssivuosi ja tästä kerrasta jä paljon sisältöä henkilökohtaisen sanakirjani kohtaan "Provinssirock=". Paikalla oli kaikki mun rakkaimmat ystävät, kylläkin keskenään eri seurueissa, mutta kuitenkin. Sattumalta törmäsin erääseenkin, jonka olen tuntenut 6-vuotiaasta lähtien. En ole kuulemma muuttunut yhtään
.
Viimeisenä päivänä liikuskelin kaverin kanssa, joka on ollut Suomesta poissa yhdeksän vuotta. Oli aika mielenkiintoista kuulla hänen kommenttejaan suomalaisista esiintyjistä, koska monia heistä hän kuuli ensimmäistä kertaa. Avasi silmiäni. Jenni Vartiaista kaveri ei jaksanut kuunnella ollenkaan ("kun ei toi osaa edes laulaa, miten toi voi menestyä"), mutta ihkupihku Irde taisi saada uuden kuuntelijan (ja minä kenties keikkaseuraa). Erityisesti Pokka oli mieluisa ja ennestään radiosta kuultu. Lapkon solisti oli kuulemma karsea, jostain katuojasta repäistyn näköinen (ei edes oo!).
Tämän vuoden artistit oli hyvä kokonaisuus. Noin niin kuin teoriassa. En oikein saanut suurimmasta osasta mitään irti. Irde ja Herra Ylppö oli tietty varmoja tapauksia (PMMP ja Sonata myös, jos olisin häiltä päässyt pönöttäämään Törnävänsaareen), mutta suurin osa oli aika ähh... parempaa on nähty.
Positiivisena yllättäjänä oli lauantain Cypress Hill. Pyörittelin pyllyä kaljateltassa yläastekaverini kanssa ja samalla muisteltiin yläasteaikoja. Tunnettiin silloin poikia, jotka tykkäs Cypress Hillistä ja ollaan tanssittu jo silloin Cypress Hillin tahdissa.
Se on ihan ilmiömäinen se keulaheppu siinä. Jotenkin ne sai kaikki mukaan siihen touhuunsa.
Rammstein... aah. Mä oon rakastumassa teatteriin ja ne saksalaissedät toi sitä mulle. Heitettiin ennen keikkaa arvauksia ilmaan, mitä tuleman pitää. Ensimmäinen arvaus oli se, että lavalla olleen ison mustan kankaan takana on yllätys (no daa), vaikka sivulta kun katsoi, lavalla ei näkynyt mitään ylimääräistä. Pidettiin silti päämme. Toinen arvaus oli se, että ne tappaa yleisön. Molemmat osui oikeaan. Lakanan alla oli hervottoman kokoinen Saksan lippu
ja ne ukkelit tulitti pommeillaan (tai jollain ihme liekinheittimillä) yleisöä päin. Tuli kuuma niistä lieskoista, vaikka oltiin kauempana lavasta kuin miksauskoppi.
Kosketinsoittaja laitettiin kävelemään juoksumatolle samalla kun soitti ja samainen tyyppi lähti soutelemaan kumiveneellä yleisöön. Pussyn kohdalla mietin, että mitähän pervoa sinne lavalle ilmestyy. No Till istui tykin päälle ja ampui sillä yleisöön valkoista vaahtoa ja paperisilppua
.
Eikä tässä kuitenkaan vielä kaikki. Youtubesta kannattaa katsella pätkiä, jos kiinnostaa. Aika monesti tuli tokaistua "mitä vittua".
Ovat tosiaan nähneet aikaa ja vaivaa keikkojensa suunnitteluun. Se näkyi jopa tällaiselle tietämättömälle juntille.
Minnekäs sitten? Vuoden päähän on turhan pitkä aika.